sobota, 25 czerwca 2016

Bułki z czarnuszką

Moich kulinarnych pierwszych razów jest tu sporo i dzisiaj mam kolejny :-) pierwsze ciasto drożdżowe i pierwsze bułki. Zakochałam się w wyrabianiu ciasta drożdżowego, jest bardzo wdzięczne ciasto i po poprawieniu błędów, których ciężko uniknąć robiąc coś pierwszy raz, będzie pysznie.

Składniki na 12 bułek:
250ml mleka
20 dag drożdży
1 kg mąki pszennej
Sól
Garść czarnuszki
1 jajko

Mleko lekko podgrzewamy, żeby było letnie. Rozpuszczamy w nim drożdże, solimy i dodajemy 250g mąki. Zostawiamy w cieple, żeby zaczyn zaczął pracować. Jak podrośnie, zaczynamy ręcznie wyrabiać ciasto, dodając po trochu mąki. Wsypujemy czarnuszka. Wyrabiamy ciasto tak długo, aż przestanie kleić się do ręki.
Przykrywamy ściereczką i zostawiamy w cieple do wyrośnięcia. Powinno dwukrotnie zwiększyć swoją objętość. Po tym czasie wrzucamy ciasto na stolnicę lub blat i jeszcze raz wyrabiamy ciasto. Dzielimy je na części, nadajemy kształt bułek i kładziemy na blachę  (u mnie na papier do pieczenia) i ponownie zostawiamy do wyrośnięcia. Piekarnik rozgrzewamy do 200 st. Przed wstawieniem do piekarnika smarujemy bułki jajkiem. Pieczemy ok 30 min.
Moje niestety dostały zbyt dużo mąki  (wsypałam podaną ilość na raz) i miałam problem z wyrobieniem ciasta. Z tego powodu wyszły dość zwięzłe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz